Els objectius generals de les estratègies educatives en nens autistes han
d’estar dirigits a la consecució de les següents metes:
·Potenciar al màxim
l’autonomia i independència personal.
·Desenvolupar l’autocontrol
de la pròpia conducta i la seua adequació a l’entorn.
·Millorar les habilitats
socials de l’alumnat, fomentant la seua capacitat de desenvolupament en
l’entorn i de comprensió i seguiment de les normes, claus i convencionalismes
socials i emocionals.
·Desenvolupar estratègies de
comunicació funcionals, espontànies i generalitzades.
·Fomentar la intenció
comunicativa i la reciprocitat en la comunicació.
·Desenvolupar processos
cognitius bàsics com el pensament abstracte, l’atenció i la memòria.
En base a aquests objectius, el centre ha de
realitzar una adaptació personalitzada del currículum en funció dels següents
aspectes:
·El grau i tipus d’autisme de
l’alumnat i les seues característiques i potencialitat.
· L’evolució de l’alumnat.
· El context educatiu en què
es troba immers el nen.
La metodologia d’aprenentatge utilitzada ha
d’adaptar-se al ritme i a les dificultats en el pla cognitiu, comunicacional i
social del nen i a més, incidir en l’experimentació i el contacte amb la resta
i l’entorn, ja que és la millor manera de trencar l’hermetisme que caracteritza
a aquests alumnes i facilitar l’aprenentatge funcional.
No hay comentarios:
Publicar un comentario