martes, 10 de noviembre de 2015

Com desenvolupar estratègies educatives per a l’alumnat a TEA


Els objectius generals de les estratègies educatives en nens autistes han d’estar dirigits a la consecució de les següents metes:
·Potenciar al màxim l’autonomia i independència personal.
·Desenvolupar l’autocontrol de la pròpia conducta i la seua adequació a                         l’entorn.
·Millorar les habilitats socials de l’alumnat, fomentant la seua capacitat de desenvolupament en l’entorn i de comprensió i seguiment de les normes, claus i convencionalismes socials i emocionals.
·Desenvolupar estratègies de comunicació funcionals, espontànies i generalitzades.
·Fomentar la intenció comunicativa i la reciprocitat en la comunicació.
·Desenvolupar processos cognitius bàsics com el pensament abstracte, l’atenció i la memòria.

En base a aquests objectius, el centre ha de realitzar una adaptació personalitzada del currículum en funció dels següents aspectes:
·El grau i tipus d’autisme de l’alumnat i les seues característiques i potencialitat.
· L’evolució de l’alumnat.
· El context educatiu en què es troba immers el nen.


La metodologia d’aprenentatge utilitzada ha d’adaptar-se al ritme i a les dificultats en el pla cognitiu, comunicacional i social del nen i a més, incidir en l’experimentació i el contacte amb la resta i l’entorn, ja que és la millor manera de trencar l’hermetisme que caracteritza a aquests alumnes i facilitar l’aprenentatge funcional. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario