sábado, 7 de noviembre de 2015

Quina metodologia i activitats podem emprar en l’alumnat amb TEA?

· L’aprenentatge en contextos naturals.
· Prendre els propis interessos de l’alumnat com a punt de partida.
· Dissenyar situacions que provoquen o desencadenen actes comunicatius.
· L’aprenentatge d’assaig-error no funciona amb els nens autistes. En aquests casos és millor que el professor proporcione el recolzament necessari per a què puga realitzar la tasca i després, el retire  poc a poc.
· Prestar molta atenció a l’expressió i comprensió dels estats emocionals propis i aliens.
·  Establir rutines i situacions molt estructurades.
·  Evitar elements de distracció.
· L’organització espai-temps també ha d’estar molt estructurada, facilitant la predictibilitat i l’anticipació.
· Utilitzar agendes per a què l’alumnat puga tenir el temps molt ben organitzat i puga preveure situacions i que siga més fàcil controlar la seua conducta.


Les activitats enfocades als nens amb TEA han de ser molt funcionals, estar ben organitzades i estructurades, destacant per la seua claredat i senzillesa. En quan als materials, s’ha de procurar que per ells mateixa mostren al nen les tasques que han de realitzar. Els recolzaments visuals (dibuixos, fotos i cartells) són molt útils en nens amb TEA com a guia i elements no sols recordatori, sinó també de reforç motivador de les accions i tasques diàries. Els treballs de taula han de ser repetitius, estructurats i amb predomini dels elements visuals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario