Degut a l’existència de grans diferències en quan
al nivell d’intel·ligència, capacitat i potencial de l’alumnat amb autisme és
molt difícil establir estratègies educatives, pautes i metodologia que siga
vàlida i eficaç per a tots els alumnes diagnosticats amb TEA / Autisme.
Tant el mestre com el centre no han d’oblidar que
tot l’alumnat amb TEA forma part del grup d’alumnes amb NEE i a més,
independentment del seu potencial i intel·ligència individual, sempre
presentarà en major o menor grau problemes en les àrees següents:

·
Alteracions de la conducta,
conductes repetitives o disruptives i obsessió per certs temes.
·
Alteracions cognitives,
afecten a aspectes relacionats amb l’abstracció, la funció simbòlica, el
llenguatge, l’atenció i la memòria.
·
Dèficit en la comunicació i
el llenguatge, tant verbal com no verbal, que pot ser inexistent o presentar
importants anomalies en la intencionalitat o el significat.
·
Problemes motrius amb
variacions molt grans entre un cas i un altre.
Per
tant, tots aquests problemes deriven en unes necessitats educatives
específiques, que han de tenir com a objectius principals pal·liar, potenciar i
millorar en la mesura que siga possible les alteracions en la vessant
cognitiva, intel·lectual i social d’aquests alumnes. Per tal d’aconseguir-ho,
els docents han de contar amb les eines bàsiques, és a dir, l’adaptació del currículum.
No hay comentarios:
Publicar un comentario