jueves, 10 de diciembre de 2015

Quines són les necessitats educatives dels alumnes amb TEA?

Degut a l’existència de grans diferències en quan al nivell d’intel·ligència, capacitat i potencial de l’alumnat amb autisme és molt difícil establir estratègies educatives, pautes i metodologia que siga vàlida i eficaç per a tots els alumnes diagnosticats amb TEA / Autisme.
Tant el mestre com el centre no han d’oblidar que tot l’alumnat amb TEA forma part del grup d’alumnes amb NEE i a més, independentment del seu potencial i intel·ligència individual, sempre presentarà en major o menor grau problemes en les àrees següents:
·        Problemes d’interacció social, consisteix en un cert grau d’aïllament i falta de contacte social i afectiu amb les persones, així com carència d’empatia i incapacitat per a expressar els seus propis sentiments.
·        Alteracions de la conducta, conductes repetitives o disruptives i obsessió per certs temes.
·        Alteracions cognitives, afecten a aspectes relacionats amb l’abstracció, la funció simbòlica, el llenguatge, l’atenció i la memòria.
·        Dèficit en la comunicació i el llenguatge, tant verbal com no verbal, que pot ser inexistent o presentar importants anomalies en la intencionalitat o el significat.
·        Problemes motrius amb variacions molt grans entre un cas i un altre.
Per tant, tots aquests problemes deriven en unes necessitats educatives específiques, que han de tenir com a objectius principals pal·liar, potenciar i millorar en la mesura que siga possible les alteracions en la vessant cognitiva, intel·lectual i social d’aquests alumnes. Per tal d’aconseguir-ho, els docents han de contar amb les eines bàsiques, és a dir,  l’adaptació del currículum. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario